Incidente Dc9 di qualche tempo fa
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Incidente Dc9 di qualche tempo fa
Salve ragazzi. per caso vi ricordate quel dc9 o md80 il quale pilota aziono i reverse in volo per rallentare la discesa e che si spezzò a metà??? sapevo di uan foto di passeggeri ancora seduti sulel poltrone sul prato sconvolti per ciò che era accaduto.... se avete un link o delle foto fatemi avere notizie grazie
con le ali, è un altra storia
- Tiennetti
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Re: Incidente Dc9 di qualche tempo fa
Mai sentito l'avvenimento... la foto dei passeggeri alla vista ancora legati sulle poltrone mi ricorda il 737 di Aloha
David
- arciere
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Re: Incidente Dc9 di qualche tempo fa
Reverse in volo? E' mai possibile?
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- neutrinomu
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Re: Incidente Dc9 di qualche tempo fa
Sicuro che si trattasse proprio di un DC9 e non invece di un DC8?
http://www.baaa-acro.com/photos/DC8-Alitalia-NY.jpg
http://aviation-safety.net/database/rec ... 19700915-0
PROBABLE CAUSE: "The National Transportation Safety Board determines that the probable cause of this accident was the use of reverse thrust in flight, contrary to published procedures, with a resultant uncorrectable high sink rate. The captain's decision to use reverse thrust and not to execute a missed approach was a reaction under stress occasioned at least in part, by Air Traffic Control (ATC) instructions which led to positioning the aircraft too high and too close to the runway. ATC vectored the aircraft to the final approach path under IFR conditions and in the absence of an operating ILS glide slope."
Solo che questo è stato parecchio tempo fa...
http://www.baaa-acro.com/photos/DC8-Alitalia-NY.jpg
http://aviation-safety.net/database/rec ... 19700915-0
PROBABLE CAUSE: "The National Transportation Safety Board determines that the probable cause of this accident was the use of reverse thrust in flight, contrary to published procedures, with a resultant uncorrectable high sink rate. The captain's decision to use reverse thrust and not to execute a missed approach was a reaction under stress occasioned at least in part, by Air Traffic Control (ATC) instructions which led to positioning the aircraft too high and too close to the runway. ATC vectored the aircraft to the final approach path under IFR conditions and in the absence of an operating ILS glide slope."
Solo che questo è stato parecchio tempo fa...
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