Dovrebbe essere una botta di c... fortuna...

Moderatore: Staff md80.it
..bisogna dire che di ricerche comunque ne hanno fatte, e con costi altissimi... ma, lo stesso, che tristezzasigmet ha scritto:Non penso , le speranze di ritrovarlo ormai sono molto poche. Le correnti fanno il giro dell'emisfero.
Dovrebbe essere una botta di c... fortuna...
Il problema e' che il mare disperde i resti e spesso dopo qualche giorno le tracce spariscono o si spostano di centinaia di Km. Evidentemente poi dopo l'ultimo contatto radar l'aereo ha proseguito il suo volo per diverse miglia. Il 62% degli aerei mai più' ritrovati e' caduto in mare.MartaP ha scritto:
..bisogna dire che di ricerche comunque ne hanno fatte, e con costi altissimi... ma, lo stesso, che tristezza....
Mi stupisce il restante 38%..significa che c'è una buona quota di aerei non più ritrovati caduto sulla terra.. com'è possibile?sigmet ha scritto:Il problema e' che il mare disperde i resti e spesso dopo qualche giorno le tracce spariscono o si spostano di centinaia di Km. Evidentemente poi dopo l'ultimo contatto radar l'aereo ha proseguito il suo volo per diverse miglia. Il 62% degli aerei mai più' ritrovati e' caduto in mare.MartaP ha scritto:
..bisogna dire che di ricerche comunque ne hanno fatte, e con costi altissimi... ma, lo stesso, che tristezza....
Fonte: flightglobal.com ..... "ATSB final MH370 report calls for more precise flight tracking" .....The Australian Transport Safety Bureau's (ATSB) final report into Malaysia Airlines flight MH370 calls for flight tracking that is even more precise than the 15-minute position tracking interval called for by ICAO.
The 440-page report (*) details the history of the missing Boeing 777-200ER, from its takeoff on 8 March 2014 on a Kuala Lumpur-Beijing flight, to its disappearance and subsequent search efforts near Malaysia, and later in the southern Indian Ocean.
After three years, the search for the missing aircraft, which vanished with 239 onboard, formally ended on 17 January 2017.
Fonte: flightglobal.com ..... "Malaysia to resume search for MH370" .....Kuala Lumpur has entered an 'no-find, no fee' agreement with seabed exploration firm Ocean Infinity to resume the search for missing Malaysia Airlines flight MH370.
The plan to resume the search in the Indian Ocean was disclosed in a statement (*) by Darren Chester, Australia's minister for infrastructure and transport.
Fonte: flightglobal.com ..... "Autonomous subs to make 90-day search for MH370" .....Undersea mapping firm Ocean Infinity will use autonomous underwater vehicles to search for the lost Malaysia Airlines flight MH370.
In a statement (*), the company says that its ship Ocean Constructor will deploy eight autonomous underwater vehicles (AUVs) that can operate at depths up to 6000m.
Fonte: flightglobal.com ..... "MH370 hunt to make final push as weather window closes" .....Weather conditions, as the southern hemisphere approaches its winter season, are likely to limit the company's ability to continue searching this year, but its vessel – the Seabed Constructor – will be heading to the exploration zone for a final effort, once it undergoes resupply at Freemantle shortly.
http://www.md80.it/bbforum/viewtopic.ph ... 75#p9871781stAirbus ha scritto:Io, da passeggero, continuo a pormi una domanda che mi lascia molto perplesso: perché mai un pilota suicida (anzi, due piloti suicidi, il che rende il tutto ancora più strano) dovrebbe/ro attendere l'esaurimento del carburante per schiantarsi in mare?
Non può/possono farlo subito, o, al massimo, non appena fuori del raggio di copertura dei radar, se proprio vuole/vogliono rendere il relitto difficilmente recuperabile (poi, per cosa)?
Possibile che gli esperti si orientino verso questa soluzione senza aver la pazienza di lasciare aperto il caso finché ci sarà una risposta definitiva, se mai ci sarà?
Mi associo nel ricordocabronte ha scritto:Oggi ricorre il 5°anniversario dalla scomparsa del volo MH370!![]()
https://aviation-safety.net/database/re ... 20140308-0
… ainonline.com … Latest Aid in Search For MH370 Discounted …Eight years after Malaysia Airlines Flight 370 disappeared, authorities have come to no firm conclusions about why and exactly where the airplane went down.
Theories abound on both counts. The search for the Boeing 777’s probable last resting place at the bottom of the southern Indian Ocean has proved long, complicated, and expensive.
So when a British engineer claimed recently to have devised a new method of locating the last airborne moments of MH370 more precisely (*), and hence the location of the wreckage, new headlines about the extraordinary disappearance have re-emerged.
The trouble is other investigators who have devoted much time and expertise to the matter do not find his method credible.
Richard Godfrey claims that a little-known database created by amateur radio enthusiasts can track flight paths.
The Weak Signal Propagation Reporter (WSPR) network contains messages opportunistically transmitted on the high frequency (HF) radio bands to evaluate propagation conditions.
Receivers log the message content, the transmitter callsign and location, along with the signal-to-noise ratio (S/N), frequency, and frequency drift of the messages as received.