Revealing the development on 24 September, Lockheed said that Seoul had announced its “intent to sign the letter of offer and acceptance between the US and Korean governments”.
An expected value for the multi-billion dollar production deal has not been released.
Il contratto con la Corea del Sud ..... presso LM si gongola .....
“We are honored by and appreciate the trust and confidence the Republic of Korea has placed in the 5th Generation F-35 to meet its demanding security requirements on the Korean Peninsula.
We look forward to producing and delivering, on time and within budget, Korea’s F-35A Conventional Take Off and Landing variant aircraft,” said Orlando Carvalho, Lockheed Martin Aeronautics executive vice president.
“This decision strengthens and extends our long-standing security partnership and truly enhances the regional stability among our greater Asia Pacific allies.”
Plans to test a Lockheed Martin F-35C aboard a US aircraft carrier in November are on track, but both aircraft scheduled to deploy to the Pacific may not be capable of taking off and landing from the ship.
richelieu ha scritto:Un nuovo balletto di cifre ..... con conseguente strascico di polemiche .....
The F-35′s long-term costs may “not be affordable” and appear to be substantially higher than those of the existing combat aircraft fleets that the Joint Strike Fighter will replace, the Government Acocuntability Office says in a draft report.
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Ovvero ..... non passa giorno che non emerga una qualche notizia sconfortante relativa al tormentato programma del 'wonderfighter' .....
Il testo del rapporto del 'GAO' ..... "F-35 SUSTAINMENT - Need for Affordable Strategy, Greater Attention to Risks, and Improved Cost Estimates" ..... http://www.gao.gov/assets/670/666042.pdf .
Secondo questo articolo dell'agenzia di informazioni internazionale 'Reuters' ..... Israele si accingerebbe ad ordinare, nei prossimi mesi, un secondo lotto di F-35 .....
Questa vignetta (sottotitolata 'F35 al fuoco' e che correda il secondo articolo) ..... mi intriga non poco ..... in quanto mi porta a ricordare che il 26 Giugno scorso, in questa stessa discussione (a pagina 29), ipotizzai graficamente che il pilota dell'aereo andato a fuoco sulla pista della Eglin AFB tre giorni prima non fosse uscito dal velivolo sulle proprie gambe ..... bensì sotto la spinta dei razzi del 'Martin-Baker' in dotazione .....
Questo spiegherebbe anche il fatto che, a tutt'oggi, non sia ancora stata rilasciata alcuna immagine dell'aereo incidentato (cosa abbastanza insolita per gli Americani ..... che in altre occasioni si erano mostrati assai prodighi) ..... come se volessero a tutti i costi evitare di presentarlo col tettuccio sfondato e col dorso della fusoliera letteralmente squarciato e fuso dal calore dell'incendio .....
Ma forse ..... queste non sono altro che mie personalissime fantasie ..... .
Lockheed Martin Corp. said it will buy a European-built military communications satellite for South Korea as part of a $7 billion deal to supply Seoul with 40 F-35 fighter jets, in what industry observers call among the most unusual "offset" agreements ever to accompany a major arms sale.
Ma la cosa più singolare è questa ..... pur essendo un'azienda che progetta e produce satelliti ..... LM ha deciso di acquistare in Europa il 'gingillo' da fornire in contropartita al nuovo gradito cliente asiatico del 'Lightning II' ..... a meno che non sia stato lo stesso governo sud-coreano ad indicarle un nominativo specifico .....
Lockheed, which builds its own satellites, declined to detail the cost of the new satellite or name its manufacturer, but said the spacecraft would provide a "state-of-the-art" system that met South Korea's military requirements.
Si tratterà ora di vedere quale azienda europea sarà scelta per portare a termine la transazione .....
Vicino l'ordine da parte di Israele.
Strano questo JFS, tutti dicono che fa schifo ma tutti lo comprano..
Be, fa schifo a tutti tranne ai collaudatori della ditta che ancora adesso (forum f16.net di settembre 2014) osano dire che nel subsonico è meglio di tutti
maxiss ha scritto:Vicino l'ordine da parte di Israele.
Strano questo JFS, tutti dicono che fa schifo ma tutti lo comprano..
Be, fa schifo a tutti tranne ai collaudatori della ditta che ancora adesso (forum f16.net di settembre 2014) osano dire che nel subsonico è meglio di tutti
Se, puta caso, tu fossi un collaudatore della ditta ..... oseresti dire che il 'Lightning II' è una ciofeca?
Tutti dentro la 'nuvola' e ..... fuori dalla nebbia attuale ..... almeno si spera .....
The Pentagon has been bitten by the Steve Jobs bug.
The latest vision for data-sharing across ships, aircraft and satellites—a perpetually chased but unrealized plan—is now being dubbed the “combat cloud.”
And a retired U.S. Air Force officer is leading a first-of-a-kind charge to bring stakeholders from each of the services, industry and academia together to shape the cloud and attain buy-in, despite the Pentagon’s spotty track record of gaining traction on similar efforts.
Today the Air Force’s very expensive, stealthy aircraft cannot talk to its -legacy systems, and without that crosstalk the effectiveness of those investments will be marginalized.
While officers are scrambling to solve the so-called “fifth-to-fourth” problem, a larger dialogue has blossomed about the objective beyond simply connecting F-22s, B-2s and F-35s to the fleet.
But will this dialogue produce an executable program to buy the technology that can make the vision—eventually, the cloud—real?
maxiss ha scritto: Vicino l'ordine da parte di Israele.
Strano questo JFS, tutti dicono che fa schifo ma tutti lo comprano...
Bisogna vedere in cambio di cosa Israele ha accettato di prendere una posizione che è uno spot importante per LM...
PS/ Mai sentito un dipendente Olivetti, venti anni fa, dire che i PC e le stampanti appioppati al Ministero delle Poste da De Benedetti fossero modelli già obsoleti, coi software pieni di bug e anche caretti assai rispetto al mercato...
"The curve is flattening: we can start lifting restrictions now" = "The parachute has slowed our rate of descent: we can take it off now!" Chesley Burnett "Sully" Sullenberger
maxiss ha scritto: Vicino l'ordine da parte di Israele.
Strano questo JFS, tutti dicono che fa schifo ma tutti lo comprano...
Bisogna vedere in cambio di cosa Israele ha accettato di prendere una posizione che è uno 'spot' importante per LM...
PS/ Mai sentito un dipendente Olivetti, venti anni fa, dire che i PC e le stampanti appioppati al Ministero delle Poste da De Benedetti fossero modelli già obsoleti, coi software pieni di bug e anche caretti assai rispetto al mercato ...
Argomento quanto mai ..... oserei dire ..... 'scabroso' ..... nonché 'scivoloso' ..... .
ciao...potresti presentarti...trovi da qualche parte una specifica area per tale scopo....
maxiss ha scritto:
Be, fa schifo a tutti tranne ai collaudatori della ditta che ancora adesso (forum f16.net di settembre 2014) osano dire che nel subsonico è meglio di tutti
ma tu lo hai volato? ne conosci l'inviluppo? le limitazioni? come puoi smentirli?
subsonico per quale cacpacitá? in quale configurazione?
quali sono sti tutti? hai una lista?
"Il buon senso c'era; ma se ne stava nascosto, per paura del senso comune" (Alessandro Manzoni)
ciao...potresti presentarti...trovi da qualche parte una specifica area per tale scopo ....
Ti dirò ..... anche in altri forum ha ricevuto lo stesso invito .....
Emerge ..... spara un commento senza aver letto alcunché di quanto è stato scritto in precedenza da altri ..... e avanti così .....
The Royal Australian Air Force’s first Lockheed Martin F-35A Lightning II made its debut flight from the manufacturer’s Fort Worth facility in Texas on 29 September.
MatteF88 ha scritto:Sicuramente, se il siluro in questione è paragonabile ad un peto, sulle caratteristiche sonore e olfattive di tale flatulenza però non mi esprimo ..
Sarà forse meglio finirla qui ..... prima che qualcuno ci accusi di di essere eccessivamente OT e di voler fare concorrenza, in fatto di turpiloquio, a 'La Zanzara' .....
MatteF88 ha scritto:Tattica mordi e fuggi: emerge, spara il siluro, immersione rapida e via ...
si potrebbe anche dire che gli scoreggia il cervello?????
Posso dirti che il tuo umorismo non mi piace?? Non è un forum questo, o un bar? Sai che parli a una persona e non al tuo cane?
In altri forum, hanno cazziato uno perché mi dava del tu (!), qui addirittura si parla così...
Vabbe' ragazzi, cari piloti e scienziati incompresi, giuro non vi disturbo più, non sarò alla Vostra altezza, pazienza, sopravviverete senza di me (e anch'io) ma la porcaggine ve la potete tenere per voi, grazie e scusate ancora il disturbo
MatteF88 ha scritto:Tattica mordi e fuggi: emerge, spara il siluro, immersione rapida e via ...
si potrebbe anche dire che gli scoreggia il cervello?????
Posso dirti che il tuo umorismo non mi piace?? Non è un forum questo, o un bar? Sai che parli a una persona e non al tuo cane? In altri forum, hanno cazziato uno perché mi dava del tu (!), qui addirittura si parla così...
Vabbe' ragazzi, cari piloti e scienziati incompresi, giuro non vi disturbo più, non sarò alla Vostra altezza, pazienza, sopravviverete senza di me (e anch'io) ma la porcaggine ve la potete tenere per voi, grazie e scusate ancora il disturbo
Apro OT ..... per una precisazione .....
Guarda che in quell'altro forum, per quanto riguarda il 'TU' e il 'LEI', il richiamo, da parte di un Moderatore, era stato rivolto più a te che non all'altro frequentatore (peraltro 'vecchissimo' e stimatissimo) che col 'tu' si era 'permesso' di rispondere al tuo precedente 'tu' ..... il tutto dopo che eri stato cortesemente invitato, addirittura da un Amministratore, a scrivere qualche riga di presentazione ..... cosa che, peraltro, ti sei ben guardato dal fare .....
Ma forse, purtroppo, non avevi ancora capito il meccanismo di quell'ingessatissimo forum .....
Chiudo OT ..... e mi scuso con l'universo mondo per questa irrilevante tirata ..... .
Torniamo dunque al nostro ..... di cui un esemplare appartenente allo USMC farà domani la sua comparsa al Miramar Air Show .....
At the 2014 Miramar Air Show spectators will see many military aircraft, but this year, one particular aircraft will be making its first appearance.
Marine Fighter Attack Squadron (VMFA) 121, from Marine Corps Air Station Yuma, Arizona, is scheduled to show off the capabilities of the F-35B Lightning II during demonstrations at the air show, Oct. 3-5.
Silveria Becomes First F-35A Qualified General Officer ..... (10/2/2014)
Maj. Gen. Jay Silveria (1), commander of the Air Force Warfare Center at Nellis AFB, Nev., is the first general officer to qualify as an F-35A strike fighter pilot.
Silveria received his qualification Sept. 26 after landing an F-35A at Eglin AFB, Fla., following a flight that completed the seven-week training program.
“His qualification training was seamless,” said Lt. Col. Matt Renbarger, 58th Fighter Squadron commander and Silveria’s trainer.
“He met all his requirements on the ground and in the air to be a newly qualified F-35 pilot.”
Silveria was chosen to receive the F-35 training due to his position at the Warfare Center, which is responsible for current and future F-35A operational testing, tactics development, and eventual advanced training exercises and weapons school, according to an Air Combat Command release (2).
“The Warfare Center is so involved with the development and future of this aircraft that it was important for me to see and experience this new program at the lowest tactical level” and to bring that experience to higher level discussions, said Silveria, a veteran F-15 pilot.
Flying the F-35A was “like seeing into the future,” he said. “I just foresee what a powerful weapon it will be.”
Maj. Gen. Jay Silveria, Air Force Warfare Center commander, connects his oxygen mask prior to his final qualifying flight in the F-35A Lightning II Sept. 26 at Eglin AFB, Fla.
Air Force photo by Samuel King Jr.
Una base a terrestre per gli F-35C della Marina USA .....
The Navy decided it will base 100 Lockheed Martin F-35C Lighting II Joint Strike Fighters (JSF) at Naval Air Station Lemoore, Calif. by 2028 following the conclusion of an extensive environmental analysis, the service announced on Thursday.
Dichiarazioni contraddittorie, insulti e provocazioni.
A Roma è bagarre sull’F-35.
Il programma relativo ai cacciabomnbardieri di Lockheed Martin andrà “ridefinito” sulla base delle esigenze evidenziate nel Libro Bianco della Difesa, che sarà concluso entro l’anno, ma intanto – dice in Parlamento il ministro della Difesa, Roberta Pinotti – la prosecuzione della partecipazione italiana al programma richiede che “entro la fine dell’anno sia dato mandato di procedere almeno alla firma dell’impegno relativo all’anno in corso per la produzione di un lotto di due velivoli e che siano effettuati i relativi pagamenti”.
In cerca di visibilità ..... il debutto del 'Lightning II' al Miramar Air Show .....
Spectators at the Miramar Air Show witnessed the end of an era in Marine aviation and a beginning, when a helicopter that served in the Vietnam War flew its last active duty performance and a stealthy, supersonic F-35B fighter jet flew its San Diego debut.
Several times a year, business managers within the Norwegian defense ministry are crunching the numbers regarding acquisition and support of the F-35.
Basing their figures on the U.S. Presidential Budget and those from the F-35 Joint Program Office, the Norwegian government currently expects their future F-35 fleet to cost up to 20% more to operate than its current F-16 fleet, but that issue does not seem to generate concern here in Oslo.
Norway Has High Hopes For Joint And Naval Strike Missiles ..... (Nordic Ambitions) .....
Aviation Week & Space Technology - Oct 06, 2014 (p. 23)
Tony Osborne Oslo, Norway
Norway’s partnership on the Joint Strike Fighter already involves hundreds of workers producing parts and components for the aircraft.
Over the program’s life, production of the rudder and vertical leading edges for Lockheed Martin, center fuselage panels for Northrop Grumman and air-to-air missile pylons for the Marvin Group are expected to add around 36 billion krone ($5 billion) to the Norwegian economy.
But this total could double if Norwegian-made weapons and ammunition also find success.
Defense officials here conservatively estimate that the new Kongsberg Joint Strike Missile (JSM) could provide another 25 billion krone of income while Nammo’s new multipurpose 25-mm APEX ammunition, which has been selected by both Norway and Australia for use on the F-35A could realize up to 10 billion krone from sales.
Earlier this year, Kongsberg and the Norwegian defense ministry signed up to the third and final phase in the development of the JSM, which will include test firings of the weapon conducted from the F-16 in the U.S. during 2015 and 2016; development is due to be completed in 2017.
The 900-lb. JSM is a variation of Kongsberg’s Naval Strike Missile (NSM) now in service with the Norwegian and Polish navies and recently tested on the U.S. Navy’s Littoral Combat Ship (LCS), but adapted to fit into the weapons bay of the F-35A/C as well as for external carriage.
The F-35 could potentially carry up to six JSMs.
“When Norway did the studies, when it came to target sets, there was one red area on the F-35—in the weapons area.”
It was found that “if you adapted the NSM to fit in the bomb bay of the F-35, that would make it a green capability,” says Harald Annestad, president of Kongsberg Defense Systems.
“When we designed NSM, there was no limitation on how we shaped the airframe.
“Kongsberg and Norway believe all missiles will be detected, so you have to have agility and maneuverability to outperform the close-in weapons systems . . . so we designed NSM with extreme aerodynamic performance.”
Using the engine from the BGM‑109 Tomahawk gives JSM a thrust-to-weight ratio of more than one, which, combined with aerodynamics, allows the weapon to carry out “spectacular maneuvers” in the end-game.
The challenge (in JSM) was maintaining missile agility when dictated by other issues such as the size of the F-35 weapons boy.
The result is “a missile that has agility that is a little better than NSM,” says Annestad.
He says the only real alternative to JSM on F-35 is the Joint Stand-Off Weapon, but that as a glide weapon it has limited performance and maneuverability, although Turkey’s Roketsan is working on an F-35-compatible version of its stand-off missile.
Australia has already suggested it would like to be involved in the JSM program, and Annestad anticipates even more interest when JSM enters service with the Royal Norwegian Air Force.
Interest in the NSM has been growing since the U.S. Navy fired a single missile from the Littoral Combat ship USS Coronado on Sept. 23, to prove that such a weapon could be employed from the ship and hit targets 100-nm away.
“This was a capability demonstration to prove that a weapon of this size and capability could be fired from LCS. If the U.S. interest is increased after this, there will be more integration firings. Perhaps we will see this over the next year,” said Annestad.
A poco più di un anno dalle prossime elezioni il Canada decide di non decidere ..... ed annuncia il prolungamento della vita operativa dei propri ormai longevi CF-18 .....
Canada, faced with a politically controversial decision over how best to upgrade its fleet of fighter jets, will extend the life of the existing planes to 2025, an official said on Tuesday.
Avendo i CF18 e non gli AMX, può decidere di non decidere... stare a guardare, vedere come va e poi caaaaasomai gli facessero un'offerta davvero vantaggiosa, dopo aver sistemato le magagne...
...proprio come noi
"The curve is flattening: we can start lifting restrictions now" = "The parachute has slowed our rate of descent: we can take it off now!" Chesley Burnett "Sully" Sullenberger
Valerio Ricciardi ha scritto:Avendo i CF18 e non gli AMX, può decidere di non decidere ... stare a guardare, vedere come va e poi caaaaasomai gli facessero un'offerta davvero vantaggiosa, dopo aver sistemato le magagne...
... proprio come noi
Il fatto è che il Canada è veramente più libero di aspettare e decidere ..... mentre noi, in qualità di partner di 2° livello, abbiamo già profuso nel programma una tale quantità di sesterzi (vedi, ad esempio, Cameri) che non so fino a che punto possiamo avere reali margini di manovra .....