JSF

Area dedicata alla discussione sull’Aviazione Militare, gli Aerei, i Reparti e le Basi, le Pattuglie acrobatiche

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Re: JSF

Messaggio da richelieu »

'Flight International' scrive .....
The incident comes two weeks before three F-35Bs are scheduled to cross the Atlantic Ocean to participate in the Royal International Air Tattoo and the Farnborough air show.
Non viene detto esplicitamente ..... ma mi sorge il dubbio che qualcuno, in Inghilterra, cominci a temere che i tre aerei rimarranno al di là dell'Atlantico .....

"F-35A sustains fire damage during aborted take-off" .....
http://www.flightglobal.com/news/articl ... ff-400687/

Impressionante, almeno per il momento, il silenzio dei siti 'ufficiali' USA (DoD, Lockheed Martin, Eglin AFB ..... ecc.) .....
Diamo pure la colpa al fuso orario ..... :mrgreen:
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AINonline .....

"F-35A Flights at Eglin Suspended After Fighter Catches Fire" .....
http://www.ainonline.com/aviation-news/ ... tches-fire
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Re: JSF

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Da AW&ST .....
There has been no limited or fleetwide standdown as a result of the fire, according to program spokesman Joe Dellavedova.
"Cause of F-35A Fire Unknown" ..... http://aviationweek.com/defense/cause-f ... re-unknown

E ..... mentre continua l'imbarazzante silenzio dei siti istituzionali statunitensi ..... qui in Italia .....

"F35, Pinotti lancia l'allarme: 'Stop a progetto minaccia stabilimento italiano coinvolto'" .....
http://www.repubblica.it/politica/2014/ ... -89886382/
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Re: JSF

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Confermato ..... non verranno messi a terra ..... e il tour in gran Bretagna avrà luogo regolarmente .....
The fire that broke out on an F-35A model Monday will not ground the fleet or alter plans to bring the Joint Strike Fighter to the UK, service officials said today.
Fonte ..... "USAF: F-35 Fire Will Not Ground Fleet" .....
http://www.airforcetimes.com/article/20 ... ound-fleet

Questo mi lascia perplesso .....
However, the damaged F-35 model is still on the runway while investigators determine the cause of the fire, which may lead to altered or curtailed test flights from other models at Eglin.
Per quale motivo il velivolo non è stato trainato all'interno di un hangar ..... ove gli opportuni accertamenti avrebbero potuto essere effettuati in un ambiente più consono ?
Si tratta di una prassi normale o vi sono ragioni particolari per lasciarlo sul posto ?
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Re: JSF

Messaggio da FAS »

richelieu ha scritto: Per quale motivo il velivolo non è stato trainato all'interno di un hangar ..... ove gli opportuni accertamenti avrebbero potuto essere effettuati in un ambiente più consono ?
Si tratta di una prassi normale o vi sono ragioni particolari per lasciarlo sul posto ?
a causa dei contaminanti che si sono liberati e/o prodotti
"Il buon senso c'era; ma se ne stava nascosto, per paura del senso comune" (Alessandro Manzoni)
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Re: JSF

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FAS ha scritto:a causa dei contaminanti che si sono liberati e/o prodotti
Ti ringrazio per il chiarimento ..... :)
C'è da pensare pertanto che qualcosa di analogo si sia verificato anche nel caso del PAK-FA .....
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Re: JSF

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Ancora sulla messa a terra degli aerei ..... e sono notizie contradittorie .....
“Flights for the F-35A CTOL [conventional takeoff and landing] aircraft are temporarily suspended today,” said 1st Lt. Hope Cronin, a public relations officer for the 33rd Fighter Wing.
“The F-35Bs and F-35Cs are on a weather pause at this time as Florida weather is rather disagreeable at the moment.”
The rest of the F-35A fleet is flying however according to Joint Program Office spokesman Joe DellaVedova. “Experts are working root cause,” he said.
Fonte ..... "Some Eglin F-35A Operations Suspended Following Plane Fire" .....
http://news.usni.org/2014/06/24/eglin-f ... plane-fire

Al momento ..... non sembra siano state rilasciate immagini dell'aereo danneggiato ..... la qual cosa riporta alla mente analoghi comportamenti tenuti da quella che, decenni fa, costituiva la principale 'concorrenza' agli USA .....
:censored:
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Secondo il 'Los Angeles Times' .....

"F-35 fighter jets to resume flights after fire led to grounding" .....
http://www.latimes.com/business/la-fi-f ... story.html
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Re: JSF

Messaggio da richelieu »

Anche l'agenzia 'Reuters' conferma per oggi la ripresa dei voli .....

"U.S. Air Force to resume F-35A fighter jet flights Wednesday" .....
http://www.reuters.com/article/2014/06/ ... ompanyNews

Da 'Jane's' .....
• F-35As located at Eglin have been suspended from flight during an investigation of fire .....
• F-35Bs are still scheduled to make their international debut ahead of the Farnborough International Airshow in the UK on 4 July .....
"F-35A catches fire, results in temporary grounding at Eglin' .....
http://www.janes.com/article/39929/f-35 ... g-at-eglin


E c'è chi non manca di considerare il prosimo tour in Gran Bretagna quanto mai pericoloso .....

"F-35 News. Why the F-35 should not be allowed to fly to the UK! .....
http://snafu-solomon.blogspot.it/2014/0 ... ot-be.html
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Tornando al tour in Gran Bretagna ..... in questo articolo di AW&ST si parla ora di ben quattro aerei, non più tre, che vi parteciperebbero ..... ed emergono nuovi dettagli sugli accertamenti successivi all'incidente della Eglin AFB .....

"F-35B Stand-down Not Yet Affecting Air Show Timeline" .....
http://aviationweek.com/defense/f-35b-s ... w-timeline
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Messaggio da MatteF88 »

Portano le riserve, vedi mai che uno gli prenda fuoco sul piazzale :twisted: :mrgreen:
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Messaggio da richelieu »

MatteF88 ha scritto:Portano le riserve, vedi mai che uno gli prenda fuoco sul piazzale :twisted: :mrgreen:
Cattivo ..... :lol: :lol: :lol:
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Re: JSF

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L'AFA (Air Force Association) s'è desta .....

"F-35s Remain on Ground at Eglin" ..... http://www.airforcemag.com/DRArchive/Pa ... Eglin.aspx

..... ovvero ..... meglio tardi che mai ..... :blackeye:
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Dettagli .....
Priming JSFs For Transatlantic Trip .....

Fonte ..... Aviation Week & Space Technology - June 25, 2014 , p. 26 .....
By ..... Tony Osborne, Amy Butler, Guy Norris .....


While deployment of the F-35 Joint Strike Fighter to air shows in the U.K. may help to build momentum toward securing Britain’s order for the aircraft, it will also help build an understanding of the logistics requirements needed for the complex fifth-generation fighter.

Plans for the deployment now involve up to four F-35Bs arriving in the first week of July ready to make their international debut, first at the Royal International Air Tattoo at RAF Fairford on July 11 and then at the Farnborough International Airshow, which opens on July 14.

In addition to appearing at the two shows, a sortie to Scotland to conduct a flyby at the naming ceremony of the new HMS Queen Elizabeth aircraft carrier is on the agenda.

The aircraft will be escorted across the Atlantic by a pair of U.S. Air Force KC-10 tankers.
They will be joined by a C-17 and at least one Marine Corps KC-130J in support.
The F-35s are expected to refuel around 10-12 times each during their crossing, flying direct from NAS Patuxent River, Maryland to Fairford, which will act as their home base during July.

Planning for the visit began in late February and the deployment is expected to involve approximately 80 personnel, including pilots, maintainers and security staff.

“This is a test in the respect that it hasn’t been done before,” says squadron leader Hugh Nichols, the British pilot who will fly the F-35B at the two shows, in an interview with Aviation Week.

“Most people would have thought this [the deployment] was going to happen in a couple of years.

“In the big picture, we are in the relatively early days of the program and this is a big movement, flying aircraft a long way across the world.

“We will be testing the refueling, the security, and the computer system that runs the maintenance.
These are of course, all things that we would have had to test anyway, at some point, but this is a great opportunity to gain knowledge now that we will need later.”

The U.S. Marine Corps has selected the aircraft that will make the trip, and Nichols notes that stateside maintainers are already “grooming them” to ensure they are ready to make the journey.
The U.K. has fewer options to send on the show circuit.
Nichols will be bringing the third British fighter, BK-3, currently the only U.K. F-35B capable of short-takeoff-and-vertical-landings.

Until June 4, the longest flight in an F-35B was just 5.8 hr., so Marine Corps pilots from Yuma, Arizona, carried out a series of endurance sorties up to 8.5 hr. long in preparation for the overwater flight.

Prior to the deployment, the Marine Corps jets will fly from MCAS Yuma, where they will be joined by the British jet flying in from Eglin AFB, Florida.
When they meet up, the aircraft will depart with the tankers.
Nichols and his Marine Corps counterparts have drawn up a role demonstration of the aircraft.
After rehearsing the demonstration in the simulator, Nichols performed his first demo at NAS Pensacola, Florida, on May 30 and was later awarded Public Display Authority by senior USMC and RAF officers during a rehearsal at Yuma on June 10.

Marine Corps pilots have already flown their demos at air shows at Yuma and at Cherry Point, North Carolina.
All the pilots have trained to carry out the same display, so any one of them can fly the demonstrations at the two air show locations.

For each display, two aircraft will be started up, one acting as an air spare in the event of a technical problem, which is a standard practice at major air shows so aircraft do not miss their display slots.

“This won’t be a Typhoon display, we are showing the unique aspects of the airplane, but it is not going to be doing 50 Alphas [angle of attack maneuvers] and [pulling] 9gs, because we don’t have that flight clearance,” Nichols says.

“We are not going to do a vertical landing, because the surfaces that we need to have on the deck to conduct such a landing do not exist at Fairford or at Farnborough.
Hovering is possible, however, so the role demo will include some maneuvers that show off the potential of the aircraft, along with some high-speed passes.”

The 15-min. flight demonstration will include a short takeoff, high- and low-speed passes and hovering, says Mike Rein, a Lockheed Martin spokesman. At least seven demonstrations are slated for the deployment.

The air display will culminate with slow-speed landing at around 100 kt.

Consideration is still being given to having one of the aircraft in the static display at Royal International Air Tattoo, but that will not be possible at Farnborough.
Indeed the F-35 will not even land at the trade show outside London, operating instead from Fairford.

Despite reports, the Marines will not be constructing hangars or sun shelters for the F-35s, instead they will be housed and operated from permanent structures built to support B-2 operations.
As a U.S. airfield, Fairford already has the necessary security measures in place to support the F-35’s operations, while engineers have tested the base’s computer networks to ensure they have the connectivity and security necessary for the aircraft’s support system—the Autonomic Logistics Information System—to reach back to servers in the U.S.

According to officials at Lockheed Martin, lessons learned from the U.K. visit will help to support planning for the first scheduled forward deployment of the USMC F-35B to Japan in 2017.

Lockheed adds that for part of the spares logistics planning for the Fairford visit, precautionary arrangements have also been organized for shipments via FedEx.

Orlando Carvalho, executive vice president of Lockheed Martin Aeronautics, which manufactures the F-35, says reliable operations will be the most challenging part of the deployment to the U.K.
“I know we can do it,” he says, noting that two F-35Bs operated ship-based trials consistently during in 2011 and 2013.
But, he acknowledges, keeping the planes flying continuously for both events will be demanding.

Reliability is “behind where it needs to be” today, Lorraine Martin, F-35 executive vice president, confirms.
But as retrofits are infused into new jets on the line—and eventually added to the earlier ones produced—constancy is increasing.
The Navy’s small fleet has been far more reliable, she says, because they are among the most recent to roll off the line and include retrofits to faults identified early in the flight-test program.

For the Royal International Air Tattoo, the international debut of the F-35 is a huge coup, one that the organizers have been working to achieve for the last six years, according to the show’s chief executive, Tim Prince.

“There are many challenges to solve before the aircraft arrive at Fairford, and we have had many meetings discussing issues such as ground support and security, but we have a huge advantage in that the show is held on a U.S. base,” says Prince.

“The Air Tattoo attracts [several] air chiefs each year, but the number who have signed up to attend increased significantly after we announced the attendance of the F-35.

“It goes to show that the world will be watching in July,” he adds.
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Re: JSF

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Wow, Non immaginavo servissero 10/12 rifornimenti a macchina...a naso avrei detto ne bastassero la metà per fare la traversata
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Re: JSF

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48 rifornimenti per quattro aerei?
Se dovessero trasferire 20 aerei, farebbero 240 rifornimenti??? Deve esserci qualche altro motivo. Magari testare proprio il rifornimento in volo.

Ma l'F-35A ce l'ha la sonda estraibile, o fa con l'asta rigida?
Molto tempo fa lessi che l'usaf studiava il modo di ridurre al massimo l'asta rigida perché per piccoli aerei sarebbe "sprecata", in quanto non verrebbero utilizzate al massimo le sue possibilità perchè fatta per trasferire quantità di combustibile molto grandi in poco tempo, cosa che serve a un B-52, ma non a un caccia. Però l'F-35A mi sembra che usa ancora l'asta rigida.
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Re: JSF

Messaggio da richelieu »

Vultur ha scritto:Ma l'F-35A ce l'ha la sonda estraibile, o fa con l'asta rigida? .....
..... Però l'F-35A mi sembra che usa ancora l'asta rigida.

Infatti ..... asta rigida per lo F-35A .....

..... per gli altri due, invece, sonda estraibile e cestello .....



..... d'altronde le loro basi di partenza sono principalmente le navi .....
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Re: JSF

Messaggio da MatteF88 »

un po' come per gli F-4, la marina ha solo gli imbuti e gli f-4 della navy avevano la sonda, i phantom dell'usaf avevano il pozzetto (non mi viene in mente il nome specifico) e i tanker l'asta rigida
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Re: JSF

Messaggio da richelieu »

MatteF88 ha scritto:un po' come per gli F-4, la marina ha solo gli imbuti e gli f-4 della navy avevano la sonda, i phantom dell'usaf avevano il pozzetto (non mi viene in mente il nome specifico) e i tanker l'asta rigida
Qui trovi (in inglese) la relativa terminologia ..... http://en.wikipedia.org/wiki/Aerial_refueling
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Re: JSF

Messaggio da MatteF88 »

richelieu ha scritto: Qui trovi (in inglese) la relativa terminologia ..... http://en.wikipedia.org/wiki/Aerial_refueling
grazie!
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Re: JSF

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Ultime da AW&ST ..... gli aerei ancora a terra e i danni al velivolo incidentato sarebbero abbastanza gravi .....
A determination has not yet been made on the cost of the damage to the aircraft that caught fire, but it is likely to be the first F-35 class A mishap.
A class A mishap occurs when an aircraft sustains more than $1 million in damage or results in a fatality; in this case the pilot safely egressed before foam was used to extinguish the fire.
But the fire is thought to have badly damaged the Pratt & Whitney F135 engine.
"F-35 In Fire Was Recent Delivery" ..... http://aviationweek.com/defense/f-35-fi ... t-delivery

Va a finire che, prima o poi, si verrà a sapere che la felice uscita del pilota dall'aereo è avvenuta in questo modo ..... :mrgreen:

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Re: JSF

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E il sanguigno blogger 'Solomon' (in tutta evidenza 'dubbioso' sul tour in Gran Bretagna) spara a zero .....
This is criminal.

All you mad scientists and flight engineers can kiss my ass.

It doesn't take a degree in mathematics, aviation or any other science to look at this and realize that it stinks to high heaven.

The airplane was already grounded a couple of weeks ago, was rushed back into service and now its suffered this incident! Yet we're suppose to say that all is well and send someone's son across the Atlantic for a dog and pony show?

Criminal isn't a strong enough word.

Whoever is pushing this agenda needs to be prosecuted and if they're part of the military they should be busted to private and kicked out.

We aren't talking about a military emergency, wartime urgency or any other reason that justifies taking this risk. They've crossed the line on this one. They're breaking the law and so far no one is calling them out on it.
Fonte ..... "F-35 Program still going to the UK??? That's criminal." .....
http://snafu-solomon.blogspot.it/2014/0 ... thats.html
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Re: JSF

Messaggio da Valerio Ricciardi »

MatteF88 ha scritto:Wow, Non immaginavo servissero 10/12 rifornimenti a macchina...a naso avrei detto ne bastassero la metà per fare la traversata
Il che potrebbe voler dire che oltre i tanti pregi già noti consuma anche poco :mrgreen:
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Re: JSF

Messaggio da MatteF88 »

Non ci avevo pensato ma alla fine son 6000km più o meno...magari, e la butto lí :oops: , devono sempre avere un tot di carburante per poter raggiungere il più vicino alternato in caso di qualche problema che impedisca altri rifornimenti dal tanker lungo il percorso...
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Re: JSF

Messaggio da richelieu »

Valerio Ricciardi ha scritto:
MatteF88 ha scritto:Wow, Non immaginavo servissero 10/12 rifornimenti a macchina...a naso avrei detto ne bastassero la metà per fare la traversata
Il che potrebbe voler dire che oltre i tanti pregi già noti consuma anche poco :mrgreen:
Come quella 'strapotentissima Range Rover Sport' di buona memoria ?

:wink:
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Messaggio da Toeloop »

Leggendo sopra ci stava scritto:
Until June 4, the longest flight in an F-35B was just 5.8 hr., so Marine Corps pilots from Yuma, Arizona, carried out a series of endurance sorties up to 8.5 hr. long in preparation for the overwater flight.

quindi probabilmente non gli fanno passare l'atlantico ma direttamente tutti gli states, il pacifico, l'asia e l'europa dell'est, altrimenti sarebbe da capire come hanno fatto a volare 5.8 ore e, addirittura, 8.5 ore in un endurance test: in 8.5 ore da Eglin ci arrivi in Inghilterra! Ok, da Yuma no, non ci arrivi in 8 ore e mezza :)
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Re: JSF

Messaggio da Valerio Ricciardi »

Durante la WWII un Mitsubishi Zero in ferry flight poteva scendere ad anche meno di 60 l/ora... :|
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Re: JSF

Messaggio da richelieu »

Sempre ottimisti ..... questi Marines .....

"F-35B on Track to Reach IOC in 2015" ..... http://www.airforcemag.com/DRArchive/Pa ... -2015.aspx

:-k
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Re: JSF

Messaggio da richelieu »

Valerio Ricciardi ha scritto:Durante la WWII un Mitsubishi Zero in ferry flight poteva scendere ad anche meno di 60 l/ora... :|
Altri tempi ..... altri (mostri di) motori ..... :wink:

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Re: JSF

Messaggio da richelieu »

I Canadesi annaspano in un mare di dubbi .....
The Harper government is pressing pause on a decision to buy new jet fighters, including whether to purchase Lockheed Martin’s F-35 Lightning II without holding a competition, because it feels ministers need more information on other options before selecting a course of action.
There will be no decision this month on the next step – whether to hold a competition for a new plane or purchase the F-35 outright – and it is very unlikely anything will be announced even by mid-July, The Globe and Mail has learned.
Fonte ..... "Ottawa to put fighter jet purchase on hold" .....
http://www.theglobeandmail.com/news/pol ... e19346094/
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Re: JSF

Messaggio da Vultur »

richelieu ha scritto:
Valerio Ricciardi ha scritto:Durante la WWII un Mitsubishi Zero in ferry flight poteva scendere ad anche meno di 60 l/ora... :|
Altri tempi ..... altri (mostri di) motori ..... :wink:

Immagine
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Vecchia battuta: se 64 kb più 4 kb di ram (molto meno di telefonini e orologi di oggi) sono bastati ai programmatori dell'Apollo per mandare l'Uomo sulla Luna facendo tutti i calcoli del sistema di guida, oggi dove dovremmo essere arrivati?
Con i computer di oggi non riusciamo a finire un'autostrada in tempo o a non far prendere fuoco all'F-35? Boh.

Per i canadesi, avete visto in giro che addirittura si fantastica su una seconda vita del CF-105 Arrow?
Che poi, anche lì, cercano un intercettore a lungo raggio e entrano nell'F-35???
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Re: JSF

Messaggio da richelieu »

Vultur ha scritto:Per i canadesi, avete visto in giro che addirittura si fantastica su una seconda vita del CF-105 Arrow?
Che poi, anche lì, cercano un intercettore a lungo raggio e entrano nell'F-35???


Quella del filmato mi sembra, più che altro, un'esercitazione grafica ..... quanto a versioni 'Super' (Mk. 3 e Mk. 4) dell'Arrow ..... se ne parlava già negli anni Cinquanta quando ancora volavano i pochi prototipi esistenti .....

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Re: JSF

Messaggio da MatteF88 »

Divertente, peccato che di 5a generazione (come viene scritto nel video) abbia praticamente niente, però lo proverei volentieri su fs9 :mrgreen:
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Re: JSF

Messaggio da Valerio Ricciardi »

Ho letto la storia, che non conoscevo.
Progetto eccezionalmente avanzato per i tempi.

Che i russi stessero scopiazzando quanto potevano per carpire tecnologie poi finite sul Mig 25, ci sta tutto; tutti copiavano tutti, su ogni cosa su cui si arrivasse a mettere le mani. L'intelligenza altrui è sempre stata molto apprezzata e ammirata, e mica solo gli occidentali ammiravano la creatività e le innovazioni dei geniali ingegneri degli OKB sovietici... tantopiù che in determinati settori (es. elettronica) erano molto indietro.

Ma che possano aver cancellato il progetto perché avevano svagato che glielo stavano copiando alla grande, fa ridere i polli. Delle due, ti affretti per arrivare primo.
Se no poi alla fine gli altri la pistoletta nuova ce l'hanno, tu no. E' ridicolo.

Si vede che agli USA serviva una buona scusa da dare, per poter far dire al premier canadese qualcosa di vagamente plausibile che giustificasse l'abbandono del progetto.

....mi sa che era davvero ben riuscito (nel suo ruolo), e l'industria aeronautica USA era in grande imbarazzo.
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Chesley Burnett "Sully" Sullenberger
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richelieu
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Re: JSF

Messaggio da richelieu »

Valerio Ricciardi ha scritto:Ho letto la storia, che non conoscevo.
Progetto eccezionalmente avanzato per i tempi.
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Si vede che agli USA serviva una buona scusa da dare, per poter far dire al premier canadese qualcosa di vagamente plausibile che giustificasse l'abbandono del progetto.
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....mi sa che era davvero ben riuscito (nel suo ruolo), e l'industria aeronautica USA era in grande imbarazzo.
Altro che imbarazzo ..... lo vedevano come un pericoloso concorrente al loro F-108A Rapier (che avrebbero poi cancellato soltanto pochi mesi dopo) e, come se non bastasse, lo Arrow stava anche riscuotendo un certo interessamento da parte della RAF .....
E poi ..... avevano da vendere al Canada, per la difesa aerea, una bella quantità di caccia McDonnell F-101B e di missili Boeing Bomarc .....

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