C-27J Spartan (e c-27A/g222)

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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

Saranno costretti a ripensarci ?
Finmeccanica Eyes New U.S. Orders For C-27Js

Source: AWIN First (AW&ST) - June 29, 2012

Finmeccanica said the United States might restart ordering C-27J military cargo aircraft, a key part of the relaunch of the Italian aerospace and defence group’s Alenia Aermacchi unit.

Earlier this year, the United States ended the procurement of C-27Js when contracts for 17 out of 38 aircraft initially planned had yet to be finalized.

Finmeccanica said a committee at the U.S. Congress had reconsidered the decision.

“The cancellation was decided by the U.S. government ... but the congress, which has final approval over the budget, has taken steps to continue the C-27J program for at least another year,” Alenia chief executive Giuseppe Giordo said June 29.

U.S. defense contractor L-3 Communications Holdings is partner of Alenia in the C-27J project in the United States.

Finmeccanica is undergoing a restructuring plan that includes asset sales and an overhaul of unprofitable businesses.

The relaunch of Alenia includes focusing on proprietary products such as the C-27J. In May, Australia ordered 10 C-27Js worth 800 million euros.

http://www.aviationweek.com/Article.asp ... 472546.xml

Buone notizie dunque ..... sempre che possano poi concratizzarsi .....

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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

Questa pagina di pubblicità campeggia sull' ultima di copertina del più recente numero del settimanale britannico "Jane's Defence Weekly" che ho ricevuto questa mattina .....

Immagine

..... ne parla soltanto, almeno per ora, Craig Hoyle sul blog "The DEW Line" di "Flight International" ..... e, a quanto pare, questa proposta non avrebbe a che fare con la precedente ("Pretorian Programme") presentata lo scorso anno al Salone di Parigi .....
Don't mistake this beastie for a previous Alenia proposal to develop an aircraft to support Italy's special forces requirements - this one is aimed squarely at the export market.
http://www.flightglobal.com/blogs/the-d ... um=twitter

http://www.flightglobal.com/news/articl ... 7j-358661/

In occasione del Salone di Farnborough, che si aprirà lunedi prossimo, se ne saprà di più .....

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JT8D
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da JT8D »

Esiti positivi dalle prove di rifornimento in volo del C-27J:

http://www.md80.it/2012/07/05/c-27j-tes ... r-kc-767a/

Paolo
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

Anche il blog "The Aviationist" riporta la notizia ..... corredandola con un paio di foto .....

http://theaviationist.com/2012/07/05/c-27j/
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da MatteF88 »

Il sito dell'AM non se la fila neanche un po' questa notizia...e dire che dovrebbe essere il canale "ufficiale"...
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

MatteF88 ha scritto:Il sito dell'AM non se la fila neanche un po' questa notizia...e dire che dovrebbe essere il canale "ufficiale"...
Si vede che i loro tempi di lavoro non coincidono con quelli dell'industria e dell'informazione ..... :mrgreen:

Fra l'altro ..... non riesco neanche a trovare la notizia nei siti di Finmeccanica e AleniaAermacchi ..... ma forse sono io che non sono sufficientemente abile a fare la ricerca ..... :oops:
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da MatteF88 »

richelieu ha scritto:
MatteF88 ha scritto:Il sito dell'AM non se la fila neanche un po' questa notizia...e dire che dovrebbe essere il canale "ufficiale"...
Si vede che i loro tempi di lavoro non coincidono con quelli dell'industria e dell'informazione ..... :mrgreen:


Fra l'altro ..... non riesco neanche a trovare la notizia nei siti di Finmeccanica e AleniaAermacchi ..... ma forse sono io che non sono sufficientemente abile a fare la ricerca ..... :oops:
Su Finmeccanica sono fermi al 23 maggio! ..ma ora hanno qualche grana grossa da sbrigare..

Un paio di settimane fa ho dovuto contattare via mail la redazione della Rivista Aeronautica in quanto a metà giugno non era ancora arrivato il secondo numero...un maresciallo si è scusato ed in meno di una settimana è arrivato...basta sollecitarli.. :mrgreen:
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da MatteF88 »

The MC-27J product will be officially launched at the Farnborough air show, with Alenia due to provide further details on 10 July.

However, it confirms that the aircraft would have roll-on, roll-off-style mission equipment, an electro-optical/infrared sensor and potentially an ATK 30mm cannon protruding from its cargo hold. This combination could be employed for duties including border surveillance and close air support missions, or even counter-piracy operations.
http://www.flightglobal.com/news/articl ... 7j-373764/

Tuttavia, come dice poi l'articolo (e come già scritto qualche post fa), non c'azzecca niente col Pretorian
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

Presentazione ufficiale .....

http://theaviationist.com/2012/07/10/fa ... disclosed/


E, finalmente, AleniaAermacchi ha aggiornato il suo sito ..... =D>

http://www.aleniaaermacchi.it/eng/Media ... artan.aspx
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da innox »

richelieu ha scritto:Presentazione ufficiale .....

http://theaviationist.com/2012/07/10/fa ... disclosed/
Terribbbbile il 2127 col cannoncino che spunta dalla porta para...
Alquanto "posticcio"...
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

innox ha scritto: Terribbbbile il 2127 col cannoncino che spunta dalla porta para...
Alquanto "posticcio"...

Immagine

C'è da pensare si tratti soltanto di un'installazione provvisoria a titolo puramente dimostrativo ....
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

E intanto ..... la concorrenza si dà da fare .....
C295 makes first test flight with anti-ship missile ..... 

By: Craig Hoyle (London - 38 minutes ago)

Source ..... Immagine

Airbus Military's C295 has been flown for the first time carrying an anti-ship missile, as the manufacturer looks to broaden the type's versatility for maritime patrol tasks.

Pictured carrying an instrumented test example of MBDA's 310kg (683lb) Marte Mk2/S weapon beneath its wing, the development aircraft will go on to perform "handling qualities tests and aircraft flight performance tests", Airbus Military says. The activity is being conducted under a joint effort between the airframer and missile producer.

Immagine

Airbus Military has already integrated the Mk46 torpedo with the C295 for anti-submarine warfare duties, and the addition of a sea-skimming anti-ship missile will support its efforts to sell the twin turboprop as a maritime patrol aircraft.

Comunicato dell'azienda ..... http://www.eads.com/eads/int/en/news/pr ... marte.html
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

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A quando l' ATR-72 ASW con 2 AGM-88 Harpoon ? :mrgreen:
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da innox »

richelieu ha scritto:
C'è da pensare si tratti soltanto di un'installazione provvisoria a titolo puramente dimostrativo ....
Troppo poco utile... 8) :lol:
Io presumo che, essendo roll-on/roll-off (mi par di vedere una pseudo-pallet sul quale poggia il pistolone), non sia molto provvisorio. Forse la filosofia proposta è quella della rapida trasformazione del velivolo, per ragioni di opportunità e di mercato MA... con la porta para aperta (non conosco che calibro sia e che portata utile abbia il "coso" in questione) ci sarebbe da gioire ben poco a dover lavorare da "cannoniera volante". :roll:
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

sidew ha scritto:A quando l' ATR-72 ASW con 2 AGM-88 Harpoon ? :mrgreen:
Quando lo AGM-88 "HARM" si chiamerà .... AGM-84 "Harpoon" ..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

E poi ..... che diamine ..... perchè mai dovremmo adottare un missile americano ..... quando abbiamo a disposizione il nostrano "Sea Killer" che, sotto nicknames diversi e con (molto) alterne vicende ..... è in fase di sviluppo da quasi cinquant'anni .....

http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_Killer

http://www.flightglobal.com/FlightPDFAr ... 200219.PDF

http://www.flightglobal.com/FlightPDFAr ... 200220.PDF

http://www.flightglobal.com/FlightPDFAr ... 200221.PDF

http://www.flightglobal.com/FlightPDFAr ... 200620.PDF

Immagine

:shock:
Ultima modifica di richelieu il 16 luglio 2012, 18:54, modificato 2 volte in totale.
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da MatteF88 »

Io riesumerei i Kormoran... :mrgreen:
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

innox ha scritto:..... non conosco che calibro sia e che portata utile abbia il "coso" in questione .....
30 mm .....
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da MatteF88 »

sidew ha scritto:A quando l' ATR-72 ASW con 2 AGM-88 Harpoon ? :mrgreen:
richelieu ha scritto:E intanto ..... la concorrenza si dà da fare .....
Forse vado un po' OT, peró potrebbe arrivare l'SC-130J Sea Hercules


Armato fino ai denti per pattugliare i mari..
:mrgreen:
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

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io vedo bene un C-27 bomber armato di daisycutter usate anche dai C-130
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o volendo esagerare, con una bella Mother Of All Bomb
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

sidew ha scritto:io vedo bene un C-27 bomber armato di daisycutter usate anche dai C-130

Immagine

o volendo esagerare, con una bella Mother Of All Bomb
Ed esagera oggi ..... esagera domani ..... potremmo metterci pure questa ..... :bom:

Immagine

:drunken: :drunken: :drunken: :drunken: :drunken:

Torniamo seri ..... per favore ..... :lol:
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

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Provvisoriamente a terra gli "Spartan" dell' ANG ..... (dal "Daily Report" dell' AFA di questa mattina) .....
C-27J Fleet Remains Grounded

The Air National Guard's fleet of C-27J transports remains grounded a little more than one week after Aeronautical Systems Center officials at Wright-Patterson AFB, Ohio, suspended flight operations following a flight control problem with one of these airplanes during a training sortie on July 10.

"This is a precautionary measure while the Air Force and C-27J industry team investigate the incident," service spokeswoman Ann Stefanek told the Daily Report on July 18.

She added, "The program office is working with the C-27J prime contractor L-3 Communications and the aircraft manufacturer Alenia Aermacchi to resolve the matter as quickly as possible and return the C-27J fleet to normal flight operations."

The Air Force last month ceased operating C-27Js in Afghanistan and service officials have said they do not plan to return the mini airlifters to that theater.

Despite the Air Force's desire to divest the C-27J fleet starting in Fiscal 2013, Congress appears set to prohibit any such plans from kicking in next fiscal year.


—Amy McCullough
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

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India ..... in vista una nuova importante competizione ..... si tratta di sostituire gli ormai obsoleti Hawker Siddeley "HS 748" .....
India sets stage for $2.4bn transport aircraft contest .....

By: Greg Waldron (Singapore 46 - minutes ago)

Source ..... Immagine

India has approved a $2.4 billion contest to acquire 56 transports to replace the air force's Hindustan Aeronautics-built Hawker Siddeley HS 748s, setting the stage for a possible showdown between the Airbus Military C295 and Alenia Aermacchi C-27J.

The planned acquisition was approved on 23 July by India's Defence Acquisition Council (DAC), says the country's defence ministry. Headed by defence minister AK Antony, the DAC oversees the military's entire acquisition process.

The ministry was unable to state when a request for proposals will be issued for the requirement. Industry sources, however, have said this could occur before the end of 2012.

In late March, industry sources attending the Defexpo 2012 show in New Delhi provided Flightglobal with details of the requirement .....
http://www.flightglobal.com/news/articl ... el-370209/

Based on a request for information issued in 2010, 16 aircraft will be obtained in a flyaway condition, and 40 produced under licence in India. One source said the programme will represent a major first, with licensed production of the aircraft to be farmed out to a private sector company, and not HAL.

While India has yet to produce a major private sector airframer, a number of the country's large industrial conglomerates, such as Larsen & Toubro, Mahindra & Mahindra and Tata have been steadily building up their aerospace units in recent years.

India could require that the first aircraft be delivered within two years of a contract signing, with the next 15 to follow within a further 24 months. A one-year pause would ensue, followed by the remaining 40 aircraft being produced in India at a rate of eight per year.

At the Defexpo show, Airbus Military representatives highlighted the C295's role as the workhorse of several air forces. Alenia Aermacchi stressed the C-27J's commonality with the Lockheed Martin C-130J; a type that entered Indian air force service in 2011.

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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da MatteF88 »

Vista la lentezza con cui hanno scelto il Rafale, chissà quanto tempo ci metteranno con l'aereo da trasporto!
India could require that the first aircraft be delivered within two years of a contract signing, with the next 15 within the following 24 months. A one-year pause would ensue, followed by the remaining 40 aircraft being produced in India at a rate of eight per year.
E chissà se poi vorranno imporre le stesse condizioni come per l'MMRCA..tipo sconti, sconticini etc..
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

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Ancora a terra gli "Spartan" dell' ANG ..... (dal "Daily Report" dell' AFA di questa mattina) .....
Spartans Still Not Flying .....

The C-27J Spartan fleet is still grounded almost a month after the Air Force pulled the aircraft from flight status to investigate a flight-control issue encountered by one of the mini airlifters on a July 10 training sortie.


http://www.airforce-magazine.com/DRArch ... unded.aspx

"The C-27J crisis management team is methodically and carefully investigating the incident," Air Force officials told the Daily Report on Aug. 6 in a written response to a query.

As part of the investigation, Air Force Research Lab technicians at Wright-Patterson AFB, Ohio, are conducting a "root cause analysis" of the reported control problem in tandem with the base's 88th Air Base Wing safety office, which is probing the incident, said the officials.

"We must establish a root cause before the C-27J CMT can make a return-to-flight recommendation to the commander of Air Mobility Command," they explained.

Congress has thus far blocked the Air Force's proposal to divest the Air National Guard-operated C-27 fleet in Fiscal 2013.


http://www.airforce-magazine.com/DRArch ... ments.aspx

(See also Spartanless.)

http://www.airforce-magazine.com/DRArch ... nless.aspx

—Arie Church
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

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Poco più di un paio d' anni fa "FlightGlobal" aveva lanciato la notizia che il "ReSTOGE" dell' Aeronautica Militare ..... http://www.aeronautica.difesa.it/Organi ... STOGE.aspx
..... stava lavorando, in collaborazione con l' industria nazionale, ad un nuovo sistema di disturbo elettronico finalizzato a controbattere gli "IED" (Improvised Explosive Devices) ..... http://en.wikipedia.org/wiki/Improvised ... ive_device
..... da installare, a titolo sperimentale, su un C-27J .....

http://www.flightglobal.com/news/articl ... on-341627/


"AW&ST" torna ora sull'argomento e fornisce qualche ulteriore informazione .....
Airborne Electronic Attack Efforts Gain Momentum .....

By Robert Wall (Rome - June 04, 2012)

Source: Aviation Week & Space Technology

Airborne electronic attack has long been a domain dominated by a select group. But that is starting to change as more users get their hands on advanced communications jamming tools.

In the U.S., the vanguard of airborne electronic attack has been a small collection of assets: the U.S. Navy and Marine Corps EA-6B Prowler, U.S. Air Force EC-130H Compass and more recently the Navy's EA-18G Growler. But an increasing number of manned and unmanned aircraft are likely to be given access to such tools; and, perhaps more critically, control over the devices will start shifting to ground forces.

Moreover, the U.S. is likely to see more countries trying to gain access to the electronic attack domain.



The Italian air force is developing an EC-27 “JEDI” electronic attack aircraft. The system is effectively a smaller version of the USAF EC-130H Compass Call.

Based on commercial off-the-shelf equipment, the system is set up as a roll-on/roll-off capability, says Col. Giuseppe Sgamba, who commands the Italian air force's electronic warfare (EW) center. The aircraft need to be modified with transmit-and-receive antennas, but the mission system in the back can be taken out to allow the airlifter to be used for other roles.

The primary mission is to jam any type of enemy communications, including in selective-reactive modes. A secondary mission would be to defeat radio-controlled improvised explosive devices by jamming the triggering signal. Thirdly, the asset would have electronic support measures, Sgamba told the Association of Old Crows/Shephard's Electronic Warfare Europe conference.

The program was begun as an experimental effort within the intelligence center. Flight trials have been conducted on Italian air force ranges, with a plan to possibly introduce the system into service soon. The initial capability is still rudimentary, but Sgamba suggests there is an effort to mature the capability.



Another shift in communications jamming is taking place in the U.S. Marine Corps. Late last month the service was on the verge of deploying its ALQ-231(V)1 Intrepid Tiger II electronic attack pod, an in-house development to equip Harriers with a communications-jamming capability. The technology is supposed to be an even more effective communications jammer than the USQ-113 operational on the service's EA-6B.

The pod has several modes. In one, the pilot can operate a set program but—more critical—in networked mode, troops on the ground can selectively jam particular bands. Unlike some of the broadband jamming now taking place, Intrepid Tiger II is to provide a precision electronic strike capability, says Lt. Col. Jason Schuette, head of the EW branch at the Marine Corps' Combat Development and Integration Command.

Signals intelligence personnel also can monitor the effect of jamming on an adversary and, potentially, make changes to reflect tactical realities. Uploading new jamming techniques may also be possible.

To minimize the need for integration, the Harrier treats the pod as a Maverick missile, with no changes to the operational flight program required.

Further developments are already underway, and upgrades to the current system will incorporate an electronic surveillance capability. Furthermore, Intrepid Tiger II Version 2 will be a two-pod configuration that will be carried on the RQ-9 Shadow UAV. The system will have 100% of the same software and 85% of the same hardware as the Harrier model, to reduce cost.

So far, the price tag for eight pods has been around $8 million. The Marines also have adopted an unusual development approach, acting as an integrator and working on an open-systems design where hardware components can easily be replaced when more capable or reliable ones become available. The work has been done at the Naval Air Warfare Center Weapons Div., Point Mugu, Calif.

Integration on the F-35 is also being considered. Intrepid Tiger II and its follow-ons should give the Marines long-term electronic attack capabilities even after the EA-6B is retired in 2019.

In the meantime, the U.S. Air Force is crafting a plan to deal with its long-term electronic attack needs. The service believes it can fly the EC-130H for another two decades, but is likely to kick off an analysis of alternatives around 2015 to set long-term priorities.

For the Navy, much of the focus will be on the Next Generation Jammer (NGJ). The service expects to release a request for proposals for the hotly contested program this month, with bids due two months later. BAE Systems, ITT Exelis, Northrop Grumman and Raytheon are the likely bidders for the technology development effort. Navy officials warn that the NGJ challenges are formidable. For industry, the stakes are also high with the losers in the competition facing questions over how to sustain key electronic warfare skills given the dearth of other programs to bid on.

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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

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hmmm...però 8)
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

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"Jane's" ha offerto un resoconto più ricco di dettagli .....
Italian airborne EW system evaluated in Afghanistan

By: Luca Peruzzi - Published: 13 Jul 2012

The Italian Air Force (Aeronautica Militare Italiana - AMI) is operationally evaluating a communications electronic attack technological demonstrator for countering asymmetric threats in the Afghan theatre of operations.

The system, known as JEDI (Jamming and Electronic Defense Instrumentation), is integrated on board an Alenia Aermacchi C-27J tactical transport aircraft and "is currently deployed in the Afghan theatre of operations", the AMI's chief of staff, General Giuseppe Bernardis, recently confirmed to IHS Jane's .

Using counter-improvised explosive device (IED) experience gained during the AMI's participation in the Electronic Warfare Co-ordination Cell (EWCC) of the Regional Command West in Herat, the system was developed by the AMI's EW operational support unit, known as ReSTOGE (Reparto Supporto Tecnico Operativo Guerra Elettronica), using commercial off-the-shelf components and software developed in house by the AMI.
A system prototype with electronic surveillance-electronic attack (ES-EA) capabilities was successfully tested during NATO's Trial Imperial Hammer exercise, held in Sardinia in 2008, against "realistic scenarios that included different types of radio-controlled IEDs, communications systems and data links", according to Colonel Giuseppe Sgamba, formerly the ReSTOGE commander, speaking in Rome last May.

The JEDI system was then integrated on board a C-27J. "With the platform manufacturer and Italian Flight Test Centre contribution, we were able to test and certify in several flying campaigns a platform EW configuration called YEC-27J," Col Sgamba said.
The latter is characterised by a roll-on/roll-off palletised electronic attack package with two operator stations along with antennas mounted on the aircraft's belly.

The package can jam command-and-control systems and radio-frequency equipment, as well as some radio-controlled IEDs. "In the future it will provide a more significant electronic surveillance capability," Col Sgamba said.

The AMI declined to provide more details of the deployment, but IHS Jane's understands the aircraft has been in Afghanistan since March, operating from Herat airport alongside two other C-27Js employed for transport duties.
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da innox »

ma quante ne sanno alla Jane's!?
8) :roll:
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MatteF88
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C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da MatteF88 »

JEDI....il nome promette bene! :mrgreen:
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richelieu
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

innox ha scritto:ma quante ne sanno alla Jane's!?
8) :roll:
E tu ..... quanto ne sai ?
O non puoi dirlo ..... :wink:
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richelieu
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

Il potente senatore John Sidney McCain III, già pilota navale ed eroe della guerra del Vietnam nonchè candidato alla presidenza degli Stati Uniti nel 2008, avanza un' interessante proposta .....
McCain Eyes C-27Js to Fight Fires .....

Sen. John McCain (R-Ariz.), Senate Armed Services Committee ranking member, introduced legislation that would transfer 14 of the C-27J transports that the Air Force wants to divest to the US Forest Service for use as dedicated aerial firefighting assets.

"The Forest Service needs to modernize its entire air tanker fleet," said McCain in a statement on S. 3441, the Wildfire Suppression Aircraft Transfer Act of 2012.

http://www.mccain.senate.gov/public/ind ... &Issue_id=

"We have an opportunity to take the C-27J, an aircraft the Pentagon no longer wants, and give it to the Forest Service to enhance aircraft safety and lower existing maintenance costs," he added.

Better that than to have discarded C-27Js "sit in an airplane boneyard," he said.

Sen. Diane Feinstein (D-Calif.) and Sen. Bill Nelson (D-Fla.) are bill co-sponsors.

Already some local southern California lawmakers are expressing support for the McCain bill, reported the Southwest Riverside News Network on Aug. 7.

http://www.swrnn.com/2012/08/07/rivco-s ... re-season/

McCain introduced the bill on July 25.

The Air Force leadership proposed divesting the C-27J fleet in Fiscal 2013 as part of cost-cutting measures in its budget submission for next fiscal year.

http://www.airforce-magazine.com/DRArch ... arYet.aspx

Thus far, however, congressional defense overseers have not supported this move.

http://www.airforce-magazine.com/DRArch ... ments.aspx

S. 3441 full text ..... http://www.airforce-magazine.com/SiteCo ... 072512.pdf
Fonte ..... "Daily Report" dell' AFA - Friday August 10, 2012 ..... Immagine


Se la cosa si concretizzerà vedremo il C-27J assumere un’attività che il suo predecessore G.222 aveva già egregiamente svolto negli anni Ottanta .....

Immagine
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innox
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da innox »

richelieu ha scritto: E tu ..... quanto ne sai ?
O non puoi dirlo ..... :wink:
Eh beh... io ci volo. Qualcosa in piu' di Jane's lo dovrei sapere :wink: 8)
(grazie per tutti i links che posti)

richelieu ha scritto: Se la cosa si concretizzerà vedremo il C-27J assumere un’attività che il suo predecessore G.222 aveva già egregiamente svolto negli anni Ottanta .....
Speriamo rimanga un progetto solo USA! :twisted:
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

innox ha scritto:
richelieu ha scritto: E tu ..... quanto ne sai ?
O non puoi dirlo .....
:wink:
Eh beh... io ci volo. Qualcosa in piu' di Jane's lo dovrei sapere :wink: 8)
(grazie per tutti i links che posti)
Questo è ovvio ..... e poi "Jane's" non ha pubblicato niente di straordinario ..... limitandosi a riportare dichiarazioni pubbliche di esponenti dell' AMI ..... a parte l'ipotesi sulla presenza del velivolo in Afghanistan .....
richelieu ha scritto: Se la cosa si concretizzerà vedremo il C-27J assumere un’attività che il suo predecessore G.222 aveva già egregiamente svolto negli anni Ottanta .....
innox ha scritto:
Speriamo rimanga un progetto solo USA! :twisted:
Ti capisco ..... ma non penso che questo avverrà più nel nostro paese ..... ormai ci pensano Vigili del Fuoco, Guardia Forestale, Protezione Civile e, credo saltuariamente, anche la MM con i suoi "212" provvisti di "secchio" .....

:wink:
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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da richelieu »

A proposito del C-27J "JEDI" ..... sta cominciando a dare risultati in Afghanistan .....
Il Task Group “Albatros”, a sua volta, ha compiuto, 16 missioni di aviorifornimento per trasportare il materiale necessario alle truppe dislocate nella zona delle operazioni, con i velivoli da trasporto tattico C-130J, ed ha assicurato, attraverso il velivolo C-27J JEDI (Jamming and Electronic Defence Implementation), una bolla di sicurezza elettronica, “security bubble”, neutralizzando le comunicazioni degli insorti e garantendo protezione alle forze di terra contro l’eventuale impiego di IED (Improvised Esplosive Device).
Le attività hanno permesso di disarticolare la rete degli insorti e prendere pieno possesso del Distretto del Gulistan, che è tornato completamente nelle mani degli afgani.
Fonte ..... http://goo.gl/Xmtwz

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Re: C-27J Spartan (e c-27A/g222)

Messaggio da MatteF88 »

Ma non si hanno foto di questo JEDI? Il link della jane's dice ha qualche antenna sulla parte inferiore della fusoliera...immagino niente di appariscente come questo...("EC-130J Commando Solo")
Immagine
http://www.airliners.net/photo/USA---Ai ... 1500670/L/

.......però... mi piacciono gli aerei ricoperti di antenne :mrgreen:
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