Per completezza, riporto dall'AMM la raccomandazione sull'utilizzo di azoto e sul fatto che l'ossigeno deve essere inferiore al 5% in volume:
"USE ONLY DRY NITROGEN OR OTHER INERT GASES TO INFLATE THE TIRES ON THE MAIN GEAR WHEELS. THE OXYGEN IN THE GAS USED TO INFLATE THESE TIRES MUST NOT BE MORE THAN 5% (VOLUME).
IF THE AIRCRAFT IS FAR FROM ITS BASE AND NO DRY NITROGEN IS AVAILABLE, YOU CAN USE AIR FOR THE SERVICING OF THE TIRES IF:
- THE OXYGEN IN THE TIRES IS NOT MORE THAN 5% (VOLUME)
OR
- MAINTENANCE PERSONNEL REMOVE THE AIR FROM THE TIRES AND INFLATE THEM WITH DRY NITROGEN BEFORE 15 HOURS TIME SERVICE.
A CHEMICAL REACTION BETWEEN THE OXYGEN IN THE TIRES AND GASES FROM THE INNER LINER CAN CAUSE A TIRE EXPLOSION."
Paolo
Curiosità Pneumatici
Moderatore: Staff md80.it
- JT8D
- Administrator
- Messaggi: 20835
- Iscritto il: 2 agosto 2005, 20:38
- Località: Limbiate (MB)
- Contatta:
Re: Curiosità Pneumatici
"La corsa di decollo è una metamorfosi, ecco una quantità di metallo che si trasforma in aeroplano per mezzo dell'aria. Ogni corsa di decollo è la nascita di un aeroplano" (Staccando l'ombra da terra - D. Del Giudice)

